23948sdkhjf

Smykkeeventyr forgylder Heimburger

Smykkevirksomheden sælger rav til kineserne.
Sidste år opnåede smykkeselskabet House of Amber et overskud på 20 millioner kroner før skat på salg af ravsmykker, og den udvikling kan selskabet primært takke kineserne for, skriver Børsen.

Kæden har tre butikker i København, men i Kina ligger der hele 30 butikker, og der er også åbnet nye butikker i Hong Kong og Macao.

Strategien er at være der, hvor de kinesiske turister er.

Jens Heimburger, der er majoritetsaktionær i House of Amber Holding, siger dog, at kæden er under pres på det kinesiske marked, hvor der blandt andet er indført en 35 pct. importtold på luksusvarer.

Lars Bladt, der er partner og direktør i House of Amber, fortæller, at fokus vil ligge på at udvikle stærkere konceptbutikker i Kina.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11